De gratis verkoopbox van gmak is een goede start om je woning te promoten. Je vraagt de verkoopbox gratis aan op het moment dat je verkoopsite is gepubliceerd. In de verkoopbox vind je een 'Te Koop' bord, buurtmailing en raamposter. Hoe kun je deze promotiematerialen het beste inzetten om de verkoop van je woning onder de aandacht te brengen?
Hoe pak je de promotie voor de verkoop van je woning aan? gmak biedt je verschillende opties aan om dit op een goede manier te doen. Het gratis verkoopbox is daar één van. Daarnaast kun je de verkoopsite delen via verschillende social media kanalen; WhatsApp, Twitter, Facebook en LinkedIn. Ook kun je een aanvraag doen voor het gratis plaatsen van je woning op een relevante Facebookpagina van gmak.
Veel verschillende opties dus, maar hoe ga je precies te werk? Dat staat beschreven in ons promotieplan. In het promotieplan zie je per week hoe jij je woning het beste onder de aandacht brengt. Je kan de promotie van je te koop staande woning natuurlijk ook op je eigen manier doen, maar ter inspiratie is het altijd goed om een concreet voorbeeld te hebben.
De verkoopbox is een belangrijk onderdeel van de promotie. Ga aan de slag met het 'Te Koop' bord, de buurtmailing en raamposter.
Het ‘Te Koop’ bord is een zogenoemd V-bord. Het bord bevat twee plakstrips, waarmee je het bord aan je raam bevestigt. Volg de volgende stappen voor het goed plaatsen van het 'Te Koop' bord.
De buurtmailing bestaat uit mooi opgemaakte flyers die je zelf in de buurt rond brengt. Hiermee breng je iedereen op de hoogte van de verkoop van je woning. In de gratis verkoopbox zitten 25 van deze flyers. De flyers zijn zo vormgegeven dat je zelf nog een aantal gegevens moet invullen. Zo zet je op de voorkant van de flyer het adres van de woning die te koop staat. Ook is er ruimte op de flyer om de URL van je verkoopsite in te vullen. Zorg ervoor dat je de buurtmailing pas verstuurt, nadat je de verkoopsite gepubliceerd hebt. Op de achterkant van de flyer zet je je contactgegevens. De persoonlijke buurtmailing is nu klaar om verspreid te worden!
Kies bewust welke woningen je op de hoogte wilt stellen van de verkoop van je woning. De buurtmailing is een ideale mond-tot-mond reclame. Wie weet kent iemand uit de buurt de potentiële kopers van jouw woning!
De raamposter heeft dezelfde functie als het 'Te Koop' bord. De poster is gedrukt op A2 formaat, zodat voorbijgangers duidelijk kunnen zien wat erop staat. Heb je aan de voorzijde van je woning het 'Te Koop' bord geplakt? Dan is het verstandig om aan de zijkant van de woning de raamposter te plakken. Op deze manier valt het extra goed op dat je woning in de verkoop staat. De poster hang je aan de binnenzijde van het raam. Zodra de woning verkocht is kun je de poster van het raam verwijderen.
TIP: Fiets of loop langs je eigen woning om te controleren of de raamposter en het 'Te Koop' bord goed in het zicht hangen!